Åpning av Oldtidsparken

Lørdag 6. juni kl. 13.00

Har du funnet en bit av historien?

Lørdag 6. juni kl. 13.00 åpner vi Oldtidsparken!

Bli med når vi avduker skilt, klipper snor og markerer åpningen av et sted som løfter fram sporene etter menneskene som levde her lenge før oss.

På arrangementet får vi besøk av en flintsmed, som viser hvordan steinalderens redskaper ble laget av flint.

Har du funnet noe gammelt i jorda, på jordet, i hagen eller langs en sti? Kanskje noe du lurer på om hører hjemme på museum? Ta det med! Arkeologer er til stede og kan se på funnene.

Funn som omfattes av kulturminneloven skal leveres inn, slik at de kan bevares og komme fellesskapet til gode — både nå og i framtiden.

Det serveres pølser og is.

Velkommen til en spennende og historisk dag for hele familien!

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?